Leírás
3. alkalom: Kötődés és kogníció
1. Rész – elmélet (1:47:35)
– a felnövés és a felébredés összefüggéseiről
– a kötödésről
– kötődési típusok (biztonságos, bizonytalan – elkerülő, bizonytalan-ambivalens/szorongó, dezorganizált)
Felnőtt Kötődési Interjú
1. Milyen volt a gyerekkora?
2. Milyen volt a kapcsolata a szüleivel?
3. Voltak-e mások, akikkel gyerekként szoros kapcsolatban volt?
4. Kihez állt a legközelebb, és miért?
5. Jellemezze néhány szóval szüleivel való korai kapcsolatát, majd elevenítsen fel néhány emléket a szavai illusztrálásaképpen.
6. Hogyan élte meg gyermekként a szüleitől való elválást?
7. Milyen volt amikor felzaklatta valami, veszélyben érezte magát, vagy félt valamitől?
8. Elszenvedett-e valamilyen veszteséget gyerekként?
9. Ha igen, hogyan élte meg ezt, és hogyan élte meg a családja?
10. Hogyan változtak a kapcsolatai az idők folyamán?
11. Mit gondol, miért viselkedtek a szülei úgy, ahogy?
12. Mit gondol, hogyan befolyásolták a legkorábbi tapasztalatai a felnőtté formálódását?
Ha van gyereke:
13. Mit gondol, milyen hatással voltak ezek a tapasztalatok a nevelési stílusára?
14. Milyen jövőt kíván a gyermekének?
15. Reményei szerint mit fog válaszolni a gyermeke huszonöt éves korában arra a kérdésre, hogy mik a legfontosabb dolgok, amelyeket öntől tanult?
– Béla személyes életútja alapján megválaszolja a házi feladat kérdéseit.
Kognitív alapismeretek
– Negatív automatikus gondolatok
– kognitív terápiás alapismeretek
– 3 és 7 oszlopos gondolat napló
2. rész – gyakorlás (54:54)
Mantra tanulás és gyakorlás
Krokodilpóz – légzőgyakorlat
Savászana – légzőgyakorlat
Shitali karana
Kapalabpathi
Pudzsa